
Što je za vas bio vrhunac prošlog mjeseca?
Svibanj je sjajan mjesec za prsjek dosadašnjih postignuća i postavljanje novih ciljeva. Zato smo odlučili s vama podijeliti najvažnije trenutke iz proteklog mjeseca koje smo ostvarili.
Početkom mjeseca aprila, u Filmskom Centru Sarajevo, sa generalnom direktoricom Ines Tanović na čelu, ostvaren je veliki pomak u realizaciji obnove studija Jagomir. Nakon skoro 30 godina, Filmski studio Jagomir je napokon dobio svoj priključak na vodu. Ovo je samo jedan u nizu koraka ka kompletnoj obnovi filmskog studija u kojem su se nekada snimali neki od najznačajnijih filmova naše kinematografije i koji je bio drugi dom za većinu filmskih radnika bivše Jugoslavije.
U mjesecu aprilu završena je još jedna faza renoviranja nekadašnjeg filmskog studija Jagomir. Primarni cilj Filmskog Centra Sarajevo jeste zaštita filmske baštine. Renovirana zgrada današnje laboratorije i pomoćnog depo objekata, u okviru nekadašnjeg studijskog kompleksa, sigurno je mjesto za hiljade filmskih traka od 35 mm i 16 mm. Danas, Fadila Jahića Španca 1 je centar za restauraciju filmskog materijala koji je samo fizički spašen od strane filmskih radnika. Objekat je prošao još nekoliko faza restauracije i puštanja u rad. Pored stručnog osoblja koje je istovremeno analiziralo filmski materijal, arhiviralo i strateški razdvajalo bolesne od zdravih filmova, FCS je izvršio rekonstrukciju krovnog pokrivača, termoizolaciju objekta, ugradnju fasade i nabavku laboratorijske i kancelarijske opreme.
Dolaskom iskusnih i talentovanih kolorista, tehničara za digitalizaciju i restauraciju filmova iz Beograda i najsavremenije opreme, započeo je proces restauracije filma u njegovo prvobitno stanje. Filmski Centar Sarajevo je sada službena laboratorija za digitalizaciju i restauraciju filma uz podršku Ambasadorovog fonda za očuvanje kulture State Departmenta. Restauracija, zaštita i digitalizacija zbirke filmova od 35 mm i 16 mm Centra u konačnici će biti stavljeni na raspolaganje akademskim institucijama i javnosti putem streaminga i online distribucije. Na ovaj način, sa laboratorijom Filmskog Centra Sarajevo, Bosna i Hercegovina po prvi put ima priliku da konkurira drugim zemljama ulaskom u digitalno doba.
Viješću o početku rada laboratorije za digitalizaciju i restauraciju filmske trake počela je nesvakidašnja radna sedmica u Filmskom Centru Sarajevo. Još skupljamo utiske nakon što je Filmski Centar Sarajevo napravio najnapredniji iskorak u dosadašnjem radu, na čelu sa generalnom direktoricom gospođom Ines Tanović, čija je vizija da se filmski arhiv proglasi UNESCO-vom nacionalnom baštinom i iste godine nagrađena od strane The US Ambassadors Fund for Cultural Preservation (AFCP) nagradom. Uz ugledne goste Filmski Centar Sarajevo njeguje ovu prekretnicu kao zaokret u svom radu. Zahvaljući grantu Fonda američkih ambasadora za očuvanje kulture uz podršku Američke ambasade u Bosni i Hercegovini, Filmski Centar Sarajevo nastavlja opremanje depoa i laboratorije nekadašnjeg studija Jagomir.
Mjesec April u Free Kinu Valter, Filmskog Centra Sarajevo, bio je obilježen sadržajem koji promovira mlade bosanskohercegovačke I regionalne autore koji svojim djelima obogaćuju kulturnu I filmsku scenu BiH. U subotu 9. aprila održana je projekcija filmova mladog bh filmskog I pozorišnog redatelja Alena Šimića. Prikazani filmovi Kemix, B4 I Tica se bave tematikom odrastanja u poslijeratnom društvu I traumama kojima su obilježene generacije koje su rat doživjele u ranim fazama djetinjstva. Šimićev stil se izražava kroz nadrelani prikaz stvarnosti I likova čija je psihologija definirana subjektivnim doživljajem apsurdnog svijeta. Film Tica je osvojio nagradu za najbolji studentski film na festivalu Najkraći Dan u Beogradu, a film B4 je osvojio drugo mjesto za najbolji studenstki film na Leskovačkom Filmsko Festivalu 2020. Godine. Nakon projekcije filmova održan je razgovor sa Šimićem, koji je vodio bh dramaturg Benjamin Hasić.
“Queer Poetry slam- Open mic” koji se održao u subotu 16. Aprila obilježio je početak saradnje Filmskog Centra Sarajevo I Sarajevskog Otvorenog Centra. Na održanoj večeri poezije mladi neafirmisani pjesnici su imali priliku pred publikom predstaviti svoju poeziju. Ovim događajem je Filmski Centar Sarajevo I zvanično otvorio svoja vrata za sve mlade umjetnike koji traže svoje mjesto u sredini koja svakodnevno I iznova postavlja nove prepreke. Na ovoj večeri poezije čak sedam pjesnikinja I pjesnika je pred publikom nastupalo sa svojim (još) neobjavljenim radovima.
As part of the regular lectures How to Read a Film, four film screenings were held with lectures by the professor and dean of the Academy of Performing Arts, Mr. Faruk Lončarević. The films screened are among some of the most significant films in the region, through which film language and style, film elements, and other fascinating facts that are hard to find elsewhere are taught. Visitors had opportunity to see GORI VATRA by Pjer Žalica, KAKO JE POČEO RAT NA MOM OTOKU by Vinko Brešan, ISPRANI by Zrinko Ogresta as well as the movie CRNCiI by Goran Dević i Zvonimir Jurić.
The continuation of the cooperation between Human Rights and the Film Center Sarajevo in April was marked by the theme of home and homeland. The films HOW I BURNED SIMON BOLIVER by Igor Drljača, MY LOST GENERATION BY Vladimir Tomić and Jelena Maksimović’s HOMELAND embody the notion of the relationship of film authorship to the homeland, and through the authors’ characteristic film expressive style deal with their own past, growing up and life through documentary film. A very important segment of FCS and PLJ cooperation is that the focus is on BiH and regional authors whose documentaries have achieved success throughout Europe and who represent a new generation of film workers who will shape the film history of the new generation.
ored projekcija dokumentarnih filmova, dvije srijede su bile posvećene I nekim od najznačajnijih filmskih ostvarenja ukrajinske kinematografije. Prikazani filmovi Sjene zaboravljenih predaka, Sergeja Paradžanova I Izgubljeno pismo Borisa Ivčenka važe za jedne od najznačajnijih filmova u historiji filma. Projekcijom starijih filmova ukrajnske kinematografije cilj je osvjestiti važnost tih filmova u historiji filma, te iskazati solidarnost sa filmskim radnicima u Ukrajini.
Radujemo se što ćemo slaviti pobjede naše zajednice, ali imajte na umu da je važno pronaći svoj pravi izvor inspiracije i ostati fokusiran na postizanje svojih ciljeva. Hvala vam što ste naša inspiracija!