Ghostbusters: Afterlife – Ljubavno pismo originalnim filmovima

Ghostbusters: Afterlife (Istjerivači duhova: Naslijeđe, 2021) film je koji su napravili fanovi za fanove. I baš zbog te jedinstvene činjenice, snimljen kao ljubavno pismo originalnim filmovima iz osamdesetih godina prošlog stoljeća, Istjerivači duhova: Naslijeđe je gotovo pa savršen film u svim svojm segmentima, baš poput Rogue One: A Star Wars Story, sequela prequelima i prequela originalnoj trilogiji Ratova zvijezda. (Znam, malo je zbunjujuće, sve sa tim nazivima sequel – nastavak, prequel – prednastavak – ispričana priča prije one iz originalnog filma, ali ne bi trebalo da bude tako, i nije!)

Isjerivači duhova: Naslijeđe; režija: Jason Reitman; uloge: Carrie Coon, Paul Rudd, Finn Wolfhard, Mckenna Grace; 2021. 

IMDb rejting: 7.7/10

Rotten Tomatoes rejting: 62%

U biti treći dio, kao logični nastavak originalna dva filma, Ghostbusters: Afterlife ubrizgao je novu krv u onome što je očigledno franšiza, sa mladim glumcima, praktično djecom i tinejdžerima. Da stvar bude još bolja (onaj dio fanovi za fanove), reditelj je Jason Reitman, sin Ivana Reitmana, režisera originalnih filmova. Sin po svemu sudeći strašno poštuje ostavštinu svog oca, te u cijelu priču filma ubacuje elemente iz stvarnosti, odnose između glumaca iz originalnih filmova, što ćete prepoznati i shvatiti tek pred sami kraj.

I ne samo to. Radnja je smještena u američku provinciju u gradić Summerville, u kojem vrijeme kao da je stalo u osamdesetim, mjestašce gdje dolaze brat i sestra zajedno sa majkom u trošnu kuću njenog oca i svoga djeda. Ono što im majka ne otkriva jeste da im je djed Eagon Spengler (pokojni Harold Ramis), prvobitni član postave istjerivača duhova. Mlađa kćer Phoebe, u toliko iskrenoj i uvjerljivoj interpretaciji glumice Mckenne Grace, svojevrsna je štreberica, i ono što bi Amerikanci rekli geek, dok je njen brat Trevor, šeprtljavo šarmantni Finn Wolfhard. Majku Callie portretira dražesna Carrie Coon, kao ženu koju je život satjerao uz konopac (da se poslužimo bokserskim rječnikom), koja baš i nema lijepa sjećanja na svog oca, te nema drugog izbora nego sa djecom doći u gradić gdje joj je otac ostao upamćen kao stari čudni “prašnjavi samotnjak“.

Glumački ansambl upotpunjuju Logan Kim, začudni i zanimljivi dječak iz Phoebeinog razreda znan pod imenom Podcast, Celeste O’Connor kao djevojka Lucky, ljubavni interes Trevora, i Paul Rudd kao nastavnik Grooberson u lokalnoj osnovnoj školi, koji je izgubio svu energiju za podučavnaje mlađih naraštaja, te im umjesto predavanja predmeta pušta filmove i to (pazite!) sa VHS-a.

Scenarij filma djelo je samog reditelja i koscenariste Gila Kenana, a priča je postavljena tako da će se sada novi, mlađi istjerivači duhova pobrinuti da ponovno ne dođe do svojevrsnog smaka svijeta, dana/noći kada će se otvoriti portal ka drugoj dimenziji iz koje će doći zli duhovi i prikaze. Nadasve, nostalgijom prožet Ghostbusters: Afterlife istinski je filmski doživljaj koji generacije odrastale na originalnim filmovima ne smiju propustiti, i što bi još bilo i bolje, trebaju ga podijeliti sa svojom mlađom familijom, te ih naučiti šta su prave filmske vrijednosti.

Sead Vegara

Urednik

Filmofil.ba

Objavljeno u bh. nezavisnom dnevniku Oslobođenje

BS