Ambulance: Michael Bay – Majstor suptilnosti

Koliko god se činilo da je američki reditelj Micahal Bay zastranio godinama snimavši filmove o velikim robotima koji se pretvaraju u automobile i letjelice, popularne Transformerse, njegov povratak u žanr, ako bismo mogli nazvati tako, filmova za zrelu publiku sa ostvarenjem Ambulance (Hitna pomoć, 2022) dočekan je uz veliku pompu. Gotovo deceniju Bay je snimao “filmove za (odraslu) djecu“, napravivši filmsku franšizu od, iz osamdesetih i devedesetih, veoma voljenih igračaka – Transformersa, sa pet filmova koji su gradijalno opadali u kvaliteti počevši od prvog iz 2007. Transformers, pa do Transformers: The Last Knight (Transformersi: Posljednji vitez, 2017). Imao je Bay i par izleta u klasične žanrove, ali ono zbog čega je postao prepoznatljivo pamtljivo režisersko ime bili su upravo filmovi o Transformersima u kojima se-ništa-ne-vidi-ali-je-sve-brzo-i-šareno.

Hitna pomoć; režija: Michael Bay; uloge: Jake Gyllenhaal, Yahya Abdul-Mateen II, Eiza González; 2022.

IMDb rejting: 6.2/10

Rotten Tomatoes rejting: 69%

Sada u 2022. (ustvari pred početak pandemije u 2020) Bay je odlučio da rekreira dansko ostvarenje iz 2005. naziva Ambulancen reditelja Lauritsa Munch-Petersena. Danski film je pripovijedao priču o dvojici braće koja opljačkaju banku i pobjegnu kolima Hitne pomoći u kojima se nalazi pacijent u smrtnoj opasnosti, te se nađu u dilemi da li da urade pravu stvar – spase čovjeka u kolima ili spase bolesnu majku zbog koje su i opljačkali banku (potreban im je novac za operaciju).

Najstariji holivudski trik sastoji se u tome da staroj priči daš novo ruho, a s obzirom da je riječ o filmu iz ne baš tako davne 2005. jasno je da se ovdje može upotrijebiti i stripovska sintagma: svaka uspješna formula se kopira, te kao dan jasno: riječ je o neameričkom filmu koji “vrišti“ za holivudskim remakeom. Najbolje moguće objašnjnje najstarijeg holivudskog trika došlo je iz usta jednog od najvećih američkih reditelja Johna Hustona, i to njegove autobiografije “Otvorena knjiga“: „Samo uspješni filmovi se ponovo snimaju. Nikad nisam shvatio zašto. Ne znam nijedan slučaj da je nova verzija isto onoliko dobra kao prvobitni film. Nema te formule koja bi nekome omogućila da ponovo stvori onu jedinstvenu privlačnost koja je doprinijela da neki film bude uspješan.“

Bayjeva verzija priče, o dvojici braće Danyju (Jake Gyllenhaal) i Willu (Yahya Abdul-Mateen II), koji se nađu u situaciji da nakon što pljačka banke krene u krivom smjeru otmu kola Hitne pomoći u kojima su ranjeni policajac Zach (Jackson White) i medicinska tehničarka Cam (Eiza González), prema pravom pravcatom šablonu urađeni je remake, tj. priča je nadograđena i ulickana standarnim holivudskim tretmanom. Usto, originalnom filmu je trebalo svega sat i 20 minuta da ispriča priču, dok u remakeu Bay priču produžuje na skoro dva sata i 20 minuta, time bildajući tempo i stvarajući suspens sličnom situacijom slona u staklarskoj radnji, te ga s razlogom možemo prozvati Majstorom suptilnosti, i to sa velikim “M“.

Način na koji Bay radi autoreference na svoje (po)najbolje filmove The Rock (Hrid, 1996) i Bad Boys (Zločesti dečki, 1995), i to svega strpano sučelice u dvije scene u par minuta ne samo da je (pre)smiješno već i na izvjestan način degutantno. Žali Bože novca!   

Sead Vegara

Urednik

Filmofil.ba

Objavljeno u bh. nezavisnom dnevniku Oslobođenje

BS